
Rabbi Yehuda Ashlag (Baal Ha-Sulam)
Część 4 Dziesięć Sfirot Akudim
Skrócony spis treści
W nim wyjaśnia się rosz i guf A’K do tabura, kiedy w dziesięciu sfirot rosz jeszcze nie zostało przejawione kli, a w dziesięciu sfirot guf zostało przejawione pierwsze kli, które nazywa się keter, dziesięć sfirot określane w tym kli na miarę oddalenia ich od właściwości dalet. Znajdując się w jednym kli nazywane Akudim.
Rozdział 2
Wyjaśnia reszimot pozostałe po wypróżnieniu światła, jak również or hozer a-jored – odbite opuszczające się światło podczas wypróżnienia.
Rozdział 3
Wyjaśnia cztery rodzaje świateł: taamim, nekudot, tagin i otijet.
1. Pierwsze rozprzestrzenienie od pe do tabura jest to taamim.
2. Poziomy wychodzące podczas wypróżnienia, nazywane nekudot.
3. Reszimot nazywane tagin.
4. Światło rodzące się z powodu uderzenia reszimo i or hozer a-jored jedno o drugie, nazywa się otijet.
Rozdział 4
Wyjaśnia uderzenie i bitusz, które odbywają się podczas wypróżnienia światła do Stwórcy pomiędzy opuszczającym się or hozer i reszimo. Kiedy z nicucim, które rodzą się na skutek tych uderzeń, wynikają kelim, które nazywane są otijet – litery. A z reszimot wynikają tagin.
Rozdział 5
Wyjaśnia or pnimi i or makif Akudim.
Rozdział 6
Wyjaśnia powrót świateł do źródła, do Stwórcy, dla otrzymywania wynagrodzenia.
Wewnętrzne spostrzeganie, sfirot Akudim, zawiera sześć działów. W nich wyjaśnia się sześć głównych pytań:
1. Ziwug de-akaa i uderzeniowe wzajemne oddziaływanie – betiszot,
2. Dwanaście rodzajów or hozer.
3. Dwanaście rodzajów reszimot.
4. Dziesięć rodzajów kelim.
5. Siedem szczególności w masachu.
6. Sześć szczególności w or jaszar.
Pytania i odpowiedzi o sensie słów
Pytania i odpowiedzi o sensie właściwości i działań