65. I zostało wyjaśnione, że C’B głównie powstał w parcufie Nekudot de-Sa’G, umieszczonym poniżej tabura de-A’K, do sijum raglin, czyli do kropki tego świata. I wiedz, że wszystkie zmiany, które odbyły się na skutek C’B, nie objawiły się powyżej tego parcufa Sa’G. Było powiedziane, że kiedy malchut wznosi się do połowy tiferet de-A’K i kończy tam parcuf, niższa połowa tiferet, necach, hod, jesod, malchut de-A’K wychodzi i staje się pustą przestrzenią. Lecz należy zrozumieć, że wszystko to odbyło się nie na poziomach samego parcufa A’K, a tylko na poziomach tiferet, necach, hod, jesod parcufa Nekudot de-Sa’G de-A’K. Lecz w samym parcufie A’K te zmiany uważane tylko jako wzniesienie Ma’N, czyli on przyjmuje te zmiany tylko dlatego, żeby dać światło dla dziesięciu sfirot parcufa Nekudim – na ich poziomie. A w samym parcufie A’K nie odbyły się żadne zmiany.
66. I kiedy odbywa się cimcum, czyli podczas wzniesienia malchut w binę, jeszcze do wzniesienia Ma’N i ziwuga w nikwej ejnaim de-A’K, parcuf Nekudot de-Sa’G de-A’K dzieli się na cztery części:
67. Miejsce świata Acilut – jest to miejsce, gdzie nie ma przeszkód dla rozprzestrzenienia or elion. Kiedy malchut mesajemet wzniosła się do poziomu bina de-guf, która nazywa się tiferet, to tam ukończył się parcuf, i światło nie może opuścić się niżej. Więc miejsce świata Acilut kończy się tam w połowie tiferet, w miejscu haze. A tobie już wiadomo, że ten nowy sijum nazywa się parsą pod światem Acilut.
A sfirot poniżej parsy dzielą się na trzy grupy. Wydawałoby się, że poniżej parsy powinny były wyjść tylko dwie grupy sfirot – Zo’N de-guf, które nazywane są necach, hod, jesod i malchut. Przecież sijum był uczyniony na poziomie bina de-guf (poziom tiferet). A poniżej tiferet znajdują się tylko poziom Zo’N. Więc tiferet nie powinna była wychodzić poniżej sijum. Lecz i niższa połowa tiferet okazała się poniżej sijum. Przyczyna tego jest w tym, że bina de-guf również zawiera w sobie dziesięć sfirot: keter, hochma, bina i Zo’N. Jej Zo’N są korzeniami dla Zo’N de-guf, które włączone w binę, i dlatego uważane podobnymi poziomami Zo’N de-guf (odpowiedzialne za nie). Dlatego i Zo’N biny wyszły poniżej parsy de-Acilut w miejscu Zo’N.
Z tego powodu wzdłuż sfiry tiferet, w miejscu haze powstała szczelina. Ponieważ malchut, która wzniosła się do biny, stoi tam i wyprowadza na zewnątrz również bhinę Zo’N de-bina, czyli dwie trzecie tiferet, co poniżej haze. Jednak jest istotna różnica pomiędzy bhiną „dwóch trzecich tiferet” i bhinot necach, hod, jesod i malchut, ponieważ w rzeczywistości bhina dwóch trzecich tiferet ma odniesienie do biny de-guf. Ona wyszła poniżej sijum nie z powodu swojej wady, a dlatego, że jest korzeniem Zo’N. Dlatego ona oddzielona od sfirot necach, hod, jesod i malchut, i staje się oddzielnym światem, który nazywa się świat Bria.
68. Również i Zo’N de-guf, które nazywane są necach, hod, jesod i malchut, podzieliły się na dwie bhiny, ponieważ wada malchut (nukwy) jest ciężka. Ona staje się miejscem dla świata Asia. A Z’A (bhinot necach, hod, jesod) stają się światem Jecira – powyżej świata Asia.
I zostało wyjaśnione, jak z powodu C’B podzielił się parcuf Nekudot de-Sa’G i stał się miejscem dla czterech światów: Acilut, Bria, Jecira, Asia. Sfirot keter, hochma, bina i HaGa’T powyżej haze stały się miejscem dla świata Acilut, połowa tiferet poniżej haze stała się miejscem dla świata Bria, sfirot necach, hod, jesod stały się światem Jecira, a malchut – Asia.
Miejsce dla tych światów ustawione w odległości od tabura de-A’K do tego świata, czyli do sijum raglin de-A’K, ponieważ tam kończy się obłóczenie parcufa Nekudot de-Sa’G na parcuf Galgalta de-A’K.