57. Każdy poziom, w którym jest trzy razy po dziesięć sfirot, nazywa się parcuf. Czyli dziesięć sfirot de-rosz, dziesięć sfirot de-toch, dziesięć sfirot de-sof (p.5 i 6), i są określane według wyższego poziomu w nich. Jeżeli najwyższy poziom jest keter – wszystkie trzydzieści sfirot są nazywane imieniem keter, jeżeli najwyższy poziom hochma, to reszta za nią są nazywane hochma i tak dalej. I jest to pięć parcufim, poziom których określa się zgodnie z ziwug de-akaa pięciu poziomów masacha, kiedy ziwug de-akaa na masach bhiny dalet przyciąga poziom keter, na bhinę gimel – hochmę, masach bhiny bet – binę, bhiny alef – Z’A i ziwug de-akaa na masach bhiny szoresz przyciąga poziom malchut (Wprowadzenie w naukę kabbaly p.21).
58. Jednak w Acilucie jest dwanaście parcufim, cztery z których są to parcufim keter, i są nazywane Atik i nukwa, A’A i nukwa, i cztery parcufim biny są nazywane wyższe Aba we Ima i Israel Saba, i Twuna (ISZSu’T). I cztery parcufim Zo’N, które są nazywane Zo’N wielkie i Zo’N małe (gdolim i ktanim). A przyczyna podobnego podziału jest w tym, że w każdym parcufie Aciluta są dwa rodzaje kelim.
1.Kelim, które wyszły w świecie Acilut na skutek ziwug de-akaa i są nazywane kelim de-M’A.
2.Kelim, które rozbiły się w świecie Nekudim, są nazywane kelim de-Bo’N, i te kelim są naprawiane i wznoszą się ze światów BE’A i łączą się na poziomach, które wyniknęły na skutek ziwugim de-akaa w świecie Acilut, który nazywa się M’A. Kelim de-M’A uważane są za bhinot zahar (kelim de-aszpaa), a kelim de-Bo’N uważane są za bhinot nukwa (kelim de-kabbala).
Widzimy, że każdy parcuf jest złożony z dwóch początków: zahar i nekewa.
59. Oprócz tego, każdy parcuf jest podzielony na Ga’R i Za’T. Stąd widzimy, że jest zahar i nukwa w Ga’R parcufa, i jest zahar i nukwa w jego Za’T, i dlatego każdy parcuf podzielony jest jeszcze na cztery. Są to dwa parcufim Ga’R de-keter, które są nazywane Atik i nukwa, gdzie Atik – jest to M’A, a nukwa – Bo’N, i dwa parcufim Za’T de-keter: A’A i nukwa, gdzie A’A jest to M’A, a nukwa jest Bo’N. I dwa parcufim Ga’R de-bina: wyższe Aw’I, i dwa parcufim Za’T de-bina, które są nazywane ISZSu’T. I dwa parcufim Ga’R de-Zo’N, które są nazywane Zo’N gdolim, i dwa parcufim Za’T de-Zo’N, które są nazywane Zo’N ktanim.
60. A to, że nie określamy czterech parcufim hochmy, to dlatego, że A’A jest to poziom hochmy de-M’A, jednak jego hochma jest zamknięta wewnątrz keteru, ukryte „to naprzeciwko tego” (Zohar, Idra Zuta p.37). I zupełnie nie świeci hochma w Acilucie, lecz tylko cała hochma, która powstała od połączenia biny i rosz A’A świeci w świecie Acilut (p.44). I obłacza się ta bina w Aba we Ima i ISZSu’T, i wtedy poziom Aw’I uważa się za poziom hochmy de-jamin, a ISZSu’T – hochma de-smol (p.41). Dlatego nie określamy czterech parcufim hochmy, lecz wyłącznie w binie, która również jest i bhiną hochma, świecącą w Z’A i malchut we wszystkich światach.